Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
+36/20 540 7432

Testmozgás az egészséges prosztatáért

Testmozgás az egészséges prosztatáért

A prosztata problémák a 50 év feletti férfiakat az életkor előrehaladtával egyre nagyobb arányban és egyre fokozottabban érintik. 
Prosztata megnagyobbodás esetén az orvosok a tünetek enyhítésére gyakran ajánlanak rendszeres testmozgást. 

A prosztata az a szerv, amely a spermiumok szállításáért felelős ondó termelését végzi. Mikor ez a mirigy szerv megnagyobbodik, jóindulatú prosztata megnagyobbodásról beszélünk. A prosztata megnagyobbodás kellemetlen tünetekkel, fájdalmas vizeléssel jár együtt. Ennek oka, hogy a megnagyobbodott prosztata folyamatos nyomás alatt tartja a húgycsövet. Nem elég ráadásul, hogy a vizelés fájdalmassá válik, a prosztata megbetegedés ráadásul gyakori vizelést, vizelési inger melletti vizelési nehézséget, vagy vizelési képtelenséget is okozhat.

A prosztata megnagyobbodás kialakulásának oka a mai napig bizonytalan. Az eddigi kutatások szerint bizonyos nemi hormonok mennyiségéhez köthető, mely összefüggésben van az életkor előrehaladtával. 


Mozgással a tünetek enyhítéséért

Az orvosok prosztata problémákkal küzdő betegeik számára gyakran ajánlják a rendszeres mozgást, a tünetek enyhítése érdekében. A tünetek ugyanis inaktív, mozgásszegény életmód esetén tovább súlyosbodhatnak. 

Az egyik leggyakrabban ajánlott mozgásforma a sétálás. A rendszeres séta mellett szól, hogy bárki számára könnyen kivitelezhető, bármely évszakban, akár zárt térben is űzhető mozgásforma. A sétáról beszélve esetünkben a hosszabb és ideális esetben a hétköznapinál valamivel gyorsabb sétákat értjük, történhet ez a napi rutinba beiktatva, akár a munkába, vagy bevásárlásra indulva, a lényeg, hogy legalább napi 30-40 perces egyhuzamban történő sétára kerüljön sor. 

A sétához hasonlóan hatékony lehet a prosztata problémák kellemetlen tüneteinek enyhítésére a lépcsőzés, a tánc, a foci, a kocogás, vagy akár a kerékpározás is. 

A sétálás után talán a kerékpározás a másik leginkább ajánlott mozgásforma. Előnye, hogy a kerékpáron ülve, a nyeregnek, kormánynak és pedáloknak köszönhetően testünk teljesen alá van támasztva, így az ízületek nincsenek olyan ütéseknek kitéve, mint például futás esetén. A kerékpározás akkor is remek mozgásforma, ha valaki ízületi problémákkal küzd. Férfiként azonban rendkívül fontos, hogy meglévő prosztata probléma nélkül is fordítsunk megfelelő figyelmet a kerékpár nyereg kiválasztására. A kemény, előnytelen nyereg, vagy a helytelen (a kormányhoz képest túlságosan magas) nyeregpozíció ugyanis hosszan tartó nyomásnak teszi ki a heréket és a prosztatát, ami komoly problémákhoz vezethet. 

Mindezek mellett hasznos lehet nagyobb gondot fordítani a kismedencei izmok erősítésére is. Ehhez az egyik legjobb a Kegel-gyakorlatsor. A Kegel-gyakorlatsor lényege, hogy lehetőleg üres hólyaggal, háton fekve lassan húzzuk össze a medencefenék izmait  (mintha a vizelést próbálnánk megállítani) tartsuk meg a pózt 3-5 másodpercig, majd engedjük el, pihenjünk néhány rövid másodpercet, aztán ismételjük meg a mozdulatsort még 3-5 alkalommal. A gyakorlatot érdemes naponta megismételni. A tapasztalatok szerint a helyesen végzett Kegel-gyakorlatokkal már 4-6 hét után jól megtapasztalható a javulás, a vizelés könnyebbé válik.

Ahogyan a legtöbb betegséggel szemben, úgy a prosztata megnagyobbodás esetén is a megelőzésre kell törekedni
A speciális étrend-kiegészítők, prosztata tabletták mint például a Sextra Prosta, Swanson fűrészpálma kapszula, vagy a Walmark Prostenal Max olyan gyógynövényi hatóanyagokat tartalmaznak, melyek segíthetnek megelőzni a panaszokat.